DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Welke organisaties werken met EHerkenning?
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement

Ketenmachtiging bij eHerkenning

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Als ondernemer kan het zo zijn dat u regelmatig voor andere organisaties belangrijke zaken regelt. Denk bijvoorbeeld aan een administratiekantoor die de BTW-aangifte verzorgt. Wanneer u vanaf 2020 nog steeds deze zaken wilt blijven regelen voor uw klanten met de overheid, gemeentes en diverse andere organisaties, heeft ook u hiervoor een eHerkenning loginmiddel nodig. Nu is het standaard zo dat er alleen eHerkenning voor een bedrijf kan worden aangevraagd als wettelijke vertegenwoordiger van een bedrijf. Maar wanneer u een administratiekantoor bent en u wilt namens een ander bedrijf nog steeds de BTW aangifte doen, is er zoiets als de ketenmachtiging. Met een ketenmachtiging wordt u als ondernemer gemachtigd om bepaalde zaken namens een ander bedrijf te kunnen doen.

Machtiging binnen het bedrijf zelf
Wanneer een personeelslid zaken wilt regelen voor een bedrijf, dan moet deze door de wettelijke vertegenwoordiger worden gemachtigd. Dit personeelslid krijgt dan een eigen eHerkenning loginmiddel om zaken met (overheid)organisaties te kunnen regelen. Maar als administratiekantoor bent u geen personeelslid. In dit geval heeft u een ketenmachtiging nodig. Met een ketenmachtiging mag u als intermediair zaken regelen voor het bedrijf.

Ketenmachtiging zonder eHerkenning
Sommige bedrijven hebben nog geen eHerkenning. Puur omdat ze denken dit nog niet nodig te hebben. Het regelen van bijvoorbeeld belastingzaken en het UWV besteden ze uit aan een extern bedrijf. Voor dit soort bedrijven is een ketenmachtiging, dé oplossing. Zij kunnen zonder zelf eHerkenning te hebben aangevraagd een ander bedrijf machtigen om bijvoorbeeld hun zaken bij de Belastingdienst te regelen. Een intermediair kan voor verschillende organisaties een ketenmachtiging ontvangen. Het bedrijf moet zelf aangeven waarvoor de machtiging wordt afgegeven. De intermediair kan nu namens het bedrijf bijvoorbeeld inloggen bij de Belastingdienst, UWV of KVK etc.

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Intermediair moet zelf wel eHerkenning hebben
Als u gemachtigd wilt worden als intermediair, dan moet u zelf wel al beschikken over een eHerkenning. U kunt niet gemachtigd worden zonder eHerkenning. Uw klant daarentegen hoeft geen eHerkenning te hebben. Wij adviseren te alle tijden om minimaal eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 te nemen. Met eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u bij vrijwel iedere organisatie toegang. Het UWV en de Belastingdienst stellen bijvoorbeeld eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 verplicht. Wilt u graag een ketenmachtiging aanvragen? Regel dan wel eerst uw eigen eHerkenning loginmiddel!

Aanvraagproces ketenmachtiging vrij eenvoudig
Met een speciaal aanvraagformulier kunt u bij de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf terecht. Deze hoeft enkel z’n handtekening te zetten om u als intermediair te machtigen. Het enige nadeel is dat het wel tijd kost om de machtiging te verwerken. Zorg er dus voor dat u het aanvraagproces op tijd regelt. Nadat de machtiging is afgegeven hoeft het bedrijf zelf geen eHerkenning meer aan te vragen voor het regelen van zaken met de Belastingdienst of het UWV etc.

Hoe aan te vragen
De kosten van de Ketenmachtigingen zijn € 20,- per organisatie waar u de machtiging voor wenst aan te vragen.
Stap 1. Zorg voor een wekend eHerkenningsmiddel (EH3). Vraag deze hier aan.
Stap 2. Vraag de Ketenmachtigingen offerte aan via We-ID.  Klik hier voor de We-ID offerte aanvraag.

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Onze recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023
Nieuws uit het veld!28/08/2023
Gebruik uw eHerkenning middel ook om zaken te doen in Europa09/08/2023

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met