VOG aanvraag met eHerkenning

In het verleden hadden werkgevers hun handen vol aan VOG aanvragen. Er kwam een hoop papierwerk bij kijken om een VOG aanvraag in te dienen bij de gemeente. U moest speciaal langskomen bij de desbetreffende gemeente voor de aanvraag. Gelukkig is dit verleden tijd dankzij eHerkenning. U kan dankzij het inlogsysteem digitaal uw aanvraag indienen. Een digitale VOG aanvraag scheelt u veel tijd en papierwerk. Het enige wat u wel nodig heeft is eHerkenning.

Inloggen met eHerkenning bij Dienst Justis
Met eHerkenning kan u inloggen bij het online portaal van Dienst Justis. Door in te loggen met eHerkenning weet de organisatie direct wie u bent. eHerkenning is een soort DigiD voor bedrijven. Dienst Justis weet hierdoor welk bedrijf u bent. Ze weten ook dat de aanvraag ingediend wordt door de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf. Hierdoor kan Dienst Justis meteen meewerken aan een VOG aanvraag voor een nieuwe medewerker of vrijwilliger.

Aanvraag klaarzetten voor uw medeweker
Via het online portaal logt u direct in met eHerkenning. Bij het portaal vult u eenmalig de gegevens in van de medewerker waar u de VOG voor wilt aanvragen. Daarna is de aanvraag geregeld. Uw medeweker ontvangt een e-mail om de aanvraag te voltooien met DigiD en betaalt de kosten met iDeal. Justis behandelt daarna de aanvraag en stuurt u en de medewerker het officiële besluit toe. 

eHerkenning voor overige zaken gebruiken
eHerkenning is ideaal als u een VOG wilt aanvragen, maar er zijn nog meer zaken die u kan regelen. eHerkenning is bijvoorbeeld aangesloten bij ruim 400 verschillende organisaties. U kan hierbij denken aan de overheid, Belastingdienst, KVK, gemeente, provincie en diverse private organisaties. Met slechts één inlogcode kan u bij meerdere organisaties inloggen en uw zaken regelen. Dit maakt het allemaal een stuk eenvoudiger om uw zaken te regelen. In de loop van 2019 wordt het gebruik van eHerkenning verplicht bij de gemeente of regering. Het is dus noodzakelijk om uw bedrijf of vereniging voor te bereiden op de toekomst met eHerkenning.

eHerkenning is persoonsgebonden
eHerkenning bestaat uit persoonsgebonden inlogcodes. Dit betekent dat u eHerkenning dient aan te vragen voor alle personeelsleden die er gebruik van gaan maken. eHerkenning kan aangevraagd worden door de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf. De vertegenwoordiger krijgt eigen inlogcodes en kan personeel machtigen voor het gebruik van het inlogsysteem. Bij de machtiging wordt zowel de identiteit van de vertegenwoordiger als medewerker gecontroleerd. Dit wordt gedaan met een officiële validatie met face to face call. Hierbij gaan we aan de hand van videobeelden uw identiteit controleren. Als de identiteit klopt krijgt u de inlogcodes toegewezen. Vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u naast de inlogcodes een sms-code op uw mobiele telefoon bij het inloggen.

Kost het geld om uw account te valideren?
Helaas is eHerkenning niet gratis. Voor het aanvragen van inlogcodes betaalt u een vast bedrag per betrouwbaarheidsniveau. De opbrengst van de aanvraag gaat naar het behoud van het systeem en de kosten voor de validatie. DigiDienst is officieel reseller van eHerkenning. Wij kunnen de volledige aanvraag en validatie voor u verzorgen. Wij zijn ook nog eens de voordeligste reseller op de markt. Bij ons bent u dus altijd voordelig uit bij de aanvraag van eHerkenning.

Vraag minimaal eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3 aan
Wilt u eHerkenning aanvragen voor uw bedrijf? Wij geven graag als advies om minimaal eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 aan te vragen. Betrouwbaarheidsniveau 3 wordt gevraagd bij de meeste overheidsinstellingen en organisaties. Bij niveau 3 ligt het risico op fraude lager dankzij de dubbele controle bij het inloggen. Overheidsorganisaties werken hierdoor graag samen met betrouwbaarheidsniveau 3. Wilt u meer informatie over de verschillende betrouwbaarheidsniveaus? U kan deze informatie eventueel terugvinden op onze website. We hebben de verschillen hier uitgebreid uitgelegd, maar wij kunnen u uiteraard ook adviseren over de verschillende betrouwbaarheidsniveaus.

Wilt u eHerkenning voor uw bedrijf aanvragen? Maak vandaag nog een afspraak bij DigiDienst voor het regelen van uw inlogcodes.