DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Welke organisaties werken met EHerkenning?
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
.

Hoe DigiDienst – als verwerker omgaat met de nieuwe privacy wetgeving (AVG), ook wel GDPR

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (Kortweg: AVG of GDPR) van de Europese Unie van kracht. Deze AVG brengt verplichtingen met zich mee voor iedere onderneming die te maken heeft met persoonsgegevens. Alle organisaties binnen de EU moeten ervoor zorgen dat zij vanaf dat moment voldoen aan de regels die de AVG aan de verwerking van persoonsgegevens stelt. De AVG vervangt overigens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) die reeds in 2001 in werking is getreden.

Zaken die je voor de AVG (of in het Engels: GDPR, General Data Protection Regulation) dient te regelen met de partijen waarmee je zaken doet, zijn de zogenaamde Verwerkersovereenkomsten. Gelukkig hoeft dit niet met “alle” partijen:

Een bewerkersovereenkomst is noodzakelijk wanneer een “verwerker/processor” toegang heeft tot de data (persoonsgegevens) van de “verantwoordelijke/controller”. In het Nederlands: Wanneer een “IT partij” toegang heeft tot de data (met persoonsgegevens) van “de klant”. Feitelijk dient een IT partij (DigiDienst) dus met haar klanten een Verwerkersovereenkomst aan te gaan. Beide partijen dienen op basis van de Avg schriftelijke afspraken maken hoe men omgaat met de persoonsgegevens. Het document waarin deze afspraken worden vastgelegd wordt
een ‘verwerkersovereenkomst’ genoemd.

DigiDienst gebruikt de Verwerkersovereenkomst van NL Digital en volgt daarmee de Data Pro Code. De acht principes uit de code zijn een concrete invulling van de actuele wetgeving. NL Digital heeft de code ontwikkeld in samenwerking met leden en in overleg met de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Meer informatie over de Data Pro Code vind je hier: https://www.nederlandict.nl/data-pro-code/

DigiDienst is een handelsnaam van PM Networking en daarmee als eerste partij in Nederland gecertificeerd volgens de data pro code!

Uw eigen verwerkersovereenkomst?

Geeft u er de voorkeur aan om uw eigen Verwerkersovereenkomst te hanteren, dan kan dat natuurlijk ook. De kosten die we hiervoor echter in rekening moeten brengen bedragen € 500,00 excl. B.T.W. Zo kunnen wij ons blijven richten op zaken waar we goed in zijn: eHerkenning en besteden wij de juridische vraagstukken uit. Neem contact met ons op wanneer u met een eigen Verwerkersovereenkomst verder wenst te gaan.

Verwerkersovereenkomst aanvragen

Indien u klant bent (actieve diensten afneemt) van Digidienst of u wenst diensten af te gaan nemen bij DigiDienst (zie ons dienstenoverzicht), dan hebben wij in samenwerking met NL Digital voor uw (en ons) gemak een dergelijke overeenkomst opgesteld. Dat bespaart beide partijen een hoop tijd!
Een concept van deze “standaard verwerkers-overeenkomst” kunt u  bij ons aanvragen. Neem hiervoor contact met ons op!

Data Pro certified
DigiDienst is een handelsnaam van de PM Networking Group

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

WhatsApp: 088-6811666

Heb je vragen of opmerkingen?
Wij zijn bereikbaar via WhatsApp!

Whatsapp

Onze recente berichten

Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022
eHerkenning klaar voor Europees gebruik!01/11/2021
eHerkenning niveau 1 verdwijnt per 1 juli 2021, eHerkenning niveau 3 wordt de nieuwe standaard!18/05/2021
Met EH3 van Digidienst bent u ervan verzekerd dat u bij alle (overheid)instanties kunt inloggen!04/02/2021

Hoofdkantoor + Contact

Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 17.00

Vestiging Gelderland

van Heemstraweg 123
Druten, 6651 KH
Westerpoort Experience, room 116

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst 2022

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Meest recente berichten

Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022
eHerkenning klaar voor Europees gebruik!01/11/2021

In samenwerking met