eHerkenning kan het beste worden gezien als DigiD voor bedrijven. Als u privé zaken bij de gemeente of overheid regelt, dan kan dit voor een groot deel met DigiD. Bedrijven hadden voorheen nog geen DigiD en u moest nog altijd naar het loket om uw zaken te regelen. Met deze nieuwe inlogmethode is er voor bedrijven een digitale oplossing gekomen. Ruim 400 (overheid)organisaties zijn op dit moment alleen nog maar digitaal te benaderen met een eHerkenning loginmiddel.
eHerkenning vanaf 2020 verplicht
In de loop van 2019 is het verplicht geworden om eHerkenning te gebruiken bij het regelen van zaken bij ruim 400 aangesloten organisaties. De overheid, gemeentes en provincies behoren o.a. tot deze aangesloten organisaties. eHerkenning wordt gezien als een veilige inlogmethode om in te loggen bij de digitale portal van de gemeente of regering. Uw identiteit wordt gevalideerd en alleen de wettelijke vertegenwoordiger mag inloggen met het eHerkenning loginmiddel.
Kost het aanvragen van inlogcodes geld?
eHerkenning is in tegenstelling tot de DigiD niet gratis. Dit komt doordat het inlogsysteem niet gefinancierd wordt door de regering. De kosten voor de eHerkenning zijn afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau, dat u aanvraagt. Vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u toegang tot de meeste overheidsorganisaties. Ons advies is om voor uw voetbalvereniging minimaal voor betrouwbaarheidsniveau 3 te gaan.
Laagste prijs voor eHerkenning in de markt
Als reseller van eHerkenning rekent DigiDienst de laagste prijs! U bent bij ons aan het juiste adres als u een loginmiddel wilt aanvragen. Wij verzorgen o.a. de verplichte face to face controle van uw identiteit. Met face to face call kunnen wij uw identiteit op afstand controleren en valideren. Is het niet mogelijk om te beeldbellen, omdat de camerabeelden van een te slechte kwaliteit zijn? Dan komt er iemand van DigiDienst bij u langs voor een scherp bedrag van circa € 15. Wij controleren persoonlijk uw identiteit voordat wij de inlogcodes aanvragen. Daarna controleren wij uw bevoegdheden binnen het bedrijf met de KVK en regelen wij uw inlogcodes en de beveiliging.
eHerkenning per persoon aanvragen
De inlogcodes zijn helaas niet door meerdere personen binnen het bedrijf te gebruiken. U moet echt per persoon een unieke inlogcode aanvragen. De identiteit dient vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 per persoon te worden gevalideerd. Hierbij mag alleen iemand met bedrijfsbevoegdheid de aanvraag indienen. Bij een controle van de identiteit doen wij een face 2 face controle bij zowel de aanvrager als de overige personeelsleden die eHerkenning wensen. Vergeet dus niet voor de bevoegde personeelsleden die ook moeten kunnen inloggen op de aangesloten instanties een eHerkenning loginmiddel aan te vragen.
Wilt u graag meer informatie over eHerkenning aanvragen of de controle van uw identiteit? Neem gerust contact op met DigiDienst als officiële reseller!