In de zomer van 2019 is eHerkenning officieel ingevoerd bij de Belastingdienst. Dit betekent dat u als bedrijf moet inloggen als u zaken wilt regelen bij de Belastingdienst, dit uitsluiten kan met een eHerkenning loginmiddel. De Belastingdienst vraagt minimaal om een eHerkenning loginmiddel met betrouwbaarheidsniveau 3. Heeft u op dit moment nog geen eHerkenning? Via DigiDienst kunt u direct uw eHerkenning loginmiddel met betrouwbaarheidsniveau 3 aanvragen!
BTW-aangifte doen met eHerkenning
Voor het regelen van uw BTW-aangifte kunt u inloggen bij het ondernemersportaal van de Belastingdienst. Vanaf 2020 kunt u alleen nog met eHerkenning inloggen als u aangifte wilt doen. U heeft minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 nodig om in te kunnen loggen. Nadat u bent ingelogd kunt u met het eHerkenning inlogmiddel uw aangifte openen. Regelt u dus altijd zelf de BTW-aangifte via het portaal van de Belastingdienst? Dan is het noodzakelijk dat u eHerkenning inlogcodes aanvraagt voor uw bedrijf!
Aangifte dividendbelasting
Regelt u zelf de aangifte dividendbelasting? Dit kunt u alleen nog regelen door in te loggen met eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3. U kan uw aangifte straks niet meer zelf invullen via de website van de Belastingdienst.
Wijzigen van gegevens bij de Belastingdienst
Wilt u gegevens wijzigen bij de Belastingdienst? Voorheen kon u gewoon inloggen, maar vanaf 2020 kan dit alleen nog via eHerkenning. Deze oplossing is er gekomen om fraude te voorkomen. Met het systeem moet het makkelijker worden om in te loggen en uw gegevens te wijzigen.
Opgaaf intracommunatuaire prestaties
Doet u regelmatig zaken met klanten binnen de EU of er buiten? Dan moet u elk kwartaal uw opgaaf Intracommunatuaire prestaties indienen. Voorheen kon dit via het online portaal van Mijn Belastingdienst. Dit gaat straks veranderen. U kunt alleen nog met EH3 inloggen en veilig uw aangifte indienen. Hou er rekening mee dat dit vanaf 2020 verplicht is.
Vraag eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 aan
Wilt u voorbereid zijn op het nieuwe inlogsysteem van de Belastingdienst? Vraag vandaag nog eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 aan. U bent voorbereid op de toekomst en u kan veilig inloggen bij Mijn Belastingdienst. EH3 gaat bij verschillende organisaties en overheidsdiensten de standaard worden. Het is belangrijk dat u voorbereid bent en uw bedrijf voorzien is van inlogcodes. DigiDienst kan u helpen met de aansluiting als erkend reseller van eHerkenning.
Wat kost het aanvragen van EH3?
eHerkenning is in tegenstelling tot de DigiD niet gratis. Dit komt doordat het inlogsysteem niet gefinancierd wordt door de regering. De kosten voor de eHerkenning zijn afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau, dat u aanvraagt. Vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u toegang tot de meeste overheidsorganisaties. Daarnaast betaalt u deels ook voor het valideren van uw identiteit. Het valideren van uw identiteit gebeurt via een face to face call. Hierbij gaan we beeldbellen om uw identiteit te controleren. Dit dient per bevoegde gebruiker te gebeuren. Zijn de videobeelden van een slechte kwaliteit? Dan komen wij bij u langs om uw identiteit te valideren, daar zijn eztra kosten van €15 aan verbonden.
Per persoon een inlogcode aanvragen
U kunt geen standaard inlogmiddel aanvragen voor het complete bedrijf. U moet per bevoegd persoon een E-herkenning loginmiddel aanvragen. De hoofdaanvraag mag alleen worden ingediend door een bevoegd persoon binnen het bedrijf. Op deze manier is E-herkenning 100% veilig.
DigiDienst is de voordeligste reseller van E-herkenning
Bent u benieuwd wat het aanvragen van inlogcodes voor uw bedrijf gaat kosten? Neem vandaag nog contact op met DigiDienst als officiële reseller van E-herkenning. Wij helpen u graag!