DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Welke organisaties werken met EHerkenning?
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
.

Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?

Als hypotheekadviseur maakt u op dit moment nog gebruik van een digitaal paspoort om zaken voor uw bedrijf en klanten te regelen. Bij de meeste hypotheekverstrekkers en assurantiekantoren kan u inloggen met uw digitale paspoort. Dit paspoort werkt nog op basis van B2B authenticatie. Deze organisaties gaan in de loop van 2019 en 2020 overstappen op eHerkenning. De meeste organisaties stappen zelfs aan het einde van 2019 over op eHerkenning. Dit betekent dat u als hypotheekadviseur niet meer zonder eHerkenning kan.

Digitale paspoort is niet meer veilig genoeg
Als hypotheekadviseur regelt u belangrijke zaken namens uw cliënten. Het digitale paspoort dat u op dit moment gebruikt is niet meer veilig genoeg. In principe kan u deze inloggegevens eenvoudig overdragen en er kan misbruik van gemaakt worden. eHerkenning is in tegenstelling tot het digitale paspoort veiliger. Er moeten bijvoorbeeld strenge controles uitgevoerd worden voordat de inlogcodes verstrekt worden. Daarnaast mag alleen de wettelijke vertegenwoordiger de inlogcodes aanvragen en gebruiken. Als u personeel in dienst heeft kan u deze machtigen voor het gebruik van eHerkenning. Uw personeel krijgt eigen inlogcodes en wordt enkel gemachtigd voor organisaties die u heeft aangewezen.

Inloggen bij het UWV
Niet alleen bij hypotheekverstrekkers kan u straks niet meer langer inloggen als hypotheekadviseur. Inloggen bij het UWV kan straks ook alleen nog maar met eHerkenning. Via het UWV kan bijvoorbeeld een uitkeringsverklaring opgevraagd worden voor uw cliënt. Dit doet u nu nog via uw bestaande inlogcodes, maar dit gaat net als bij andere overheidsdiensten veranderen in eHerkenning.

Vraag hier uw eHerkennings middel van niveau 3 (EH3) aan!

Inloggen bij de KVK en Belastingdienst
Als ondernemer en hypotheekadviseur moet u soms ook inloggen bij de KVK. Bijvoorbeeld om gegevens te wijzigen, in te zien of te regelen. Bij de Belastingdienst om bijvoorbeeld uw BTW aangifte in te dienen. Bij de KVK om uw adresgegevens te wijzigen. Dit zijn allemaal zaken die u nu nog eenvoudig online kan regelen als hypotheekadviseur met DigiD of uw digitale paspoort. Straks gaat dit voor u als ondernemer allemaal veranderen in eHerkenning.

eHerkenning in verschillende betrouwbaarheidsniveaus
eHerkenning wordt verstrekt in verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Elke organisatie vraagt een minimaal betrouwbaarheidsniveau. Ons advies is om voor minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 te gaan. Met betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u bij vrijwel elke organisatie of overheidsinstelling toegang. U hoeft slechts eenmaal inlogcodes aan te vragen om overal toegang te krijgen. U heeft dus niet meerdere inlogcodes nodig. Dit is het voordeel van eHerkenning.

Kost eHerkenning geld?
Helaas kan u eHerkenning niet eenvoudig via de website van de overheid aanvragen. Dit in tegenstelling tot DigiD. Het systeem is namelijk niet opgezet en gefinancierd door de overheid. De overheid heeft het inlogsysteem alleen erkent en gebruikt het inlogsysteem voor hun eigen organisaties. U kan via erkende resellers e-herkenning aanvragen. Hier zitten kosten aan verbonden en de hoogte is afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau dat u neemt. PM Networking is officieel reseller van eHerkenning. Wij zijn de voordeligste reseller op de markt voor eHerkenning inlogcodes. Een deel van de opbrengst gaat naar het behoud van het systeem en een deel naar uw indentificatie.

Vraag hier uw eHerkennings middel van niveau 3 (EH3) aan!

Identificatie voor eHerkenning
PM Networking voert als reseller uw officiële identificatie uit. De inlogcodes zijn persoonsgebonden en mogen niet overgedragen worden aan derde. Voor de identificatie controleren we eerst bij de KVK of u de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf bent. Alleen de wettelijke vertegenwoordiger mag eHerkenning aanvragen. Als dit klopt controleren we de identiteit met een face to face validatie. Bent u niet de wettelijke vertegenwoordiger? Dan kan u als hypotheekadviseur wel gemachtigd worden. De wettelijke vertegenwoordiger moet u machtigen voor eHerkenning. Hierbij wordt per organisatie een machtiging afgegeven. U kan in tegenstelling tot de wettelijke vertegenwoordiger dus niet standaard tot alle organisaties toegang krijgen. Op deze manier proberen we eHerkenning veilig te houden.

Vraag uw eigen eHerkenning inlogcodes aan
Wilt u ook veilig kunnen inloggen als hypotheekadviseur? Vraag via PM Networking uw eigen persoonlijke inlogcodes aan. Of laat de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf uw inlogcodes aanvragen bij PM Networking. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk toegang krijgt tot eHerkenning.

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

WhatsApp: 088-6811666

Heb je vragen of opmerkingen?
Wij zijn bereikbaar via WhatsApp!

Whatsapp

Onze recente berichten

Met de belastingaangifte op komst… zorg ervoor dat uw eHerkenning op orde is!01/02/2023
Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022
eHerkenning klaar voor Europees gebruik!01/11/2021
eHerkenning niveau 1 verdwijnt per 1 juli 2021, eHerkenning niveau 3 wordt de nieuwe standaard!18/05/2021

Hoofdkantoor + Contact

Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 17.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst 2022

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Meest recente berichten

Met de belastingaangifte op komst… zorg ervoor dat uw eHerkenning op orde is!01/02/2023
Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022

In samenwerking met