DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Heeft u eHerkenning nodig als aannemer?
      • Heeft u eHerkenning nodig als eenmanszaak of zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning voor bedrijven
      • eHerkenning voor accountants
      • eHerkenning voor boekhouders
      • eHerkenning voor advocaten
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning voor tennisverenigingen
      • eHerkenning voor voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Inloggen bij de Kamer van Koophandel met eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Welke organisaties werken met EHerkenning?
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
.

Inloggen bij het UWV met eHerkenning

Als werkgever maakt u gebruik van het werkgeversportaal bij het UWV. U regelt hierbij verschillende zaken bij het UWV als werkgever. Vanaf 2020 is het verplicht voor werkgevers om in te loggen bij het UWV met het eHerkenning inlogmiddel. 

eHerkenning met minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 wordt verplicht
UWV stelt verplicht om met minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 in te loggen bij het UWV. Bij eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3 wordt uw identiteit gecontroleerd en logt u in met een gebruikersnaam, wachtwoord en sms-code. UWV vraagt deze maatregelen om het risico op fraude te verlagen. Het UWV weet dankzij uw inloggegevens dat ze te maken hebben met de wettelijke vertegenwoordiger van uw bedrijf.

Regel uw aanvraag voor eHerkenning online
Als u eHerkenning wilt gebruiken, dan is het belangrijk dat uw aanvraag op tijd wordt ingediend. Voor het indienen van uw aanvraag moet uw identiteit worden gevalideerd. Het valideren van uw account gebeurt met een face to face call. Hierbij gaan wij beeldbellen om uw identiteit en de identiteit van de eventuele gemachtigde te controleren. Dit kost uiteraard tijd en als de beeldkwaliteit te slecht is moeten wij langskomen om uw identiteit te controleren. De kosten hiervan zijn €15. 

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Ontslagaanvraag indienen met eHerkenning
Eén van de zaken die u kunt regelen met eHerkenning is een ontslagverzoek. Uiteraard mag alleen de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf een ontslagverzoek indienen. Via het portaal kunt u digitaal een ontslagverzoek indienen. U kunt hier uw dossier online aanmaken en de stukken aanleveren. Via het portaal wordt u vervolgens op de hoogte gehouden over het verloop van de aanvraag. U regelt dit allemaal eenvoudig online via de website van het UWV.

Werknemer ziek melden via het werkgeversportaal
Is uw werknemer voor een langere tijd ziek? Dan kan u een werkgever ziek melden via het werkgeversportaal. Uw werknemer krijgt via dit portaal een ziektewetuitkering. U kunt hier bijvoorbeeld ook een werknemer melden met zwangerschapsverlof. U kunt eenvoudig uw werknemer weer beter of beschikbaar melden via het werknemersportaal!

Re-integratieverslag uploaden
Als werkgever bent u verplicht om een re-integratieverslag bij te houden. Het UWV wordt hiermee op de hoogte gehouden over de status van uw zieke werknemer. Op basis hiervan kan ook de uitkering worden afgebouwd. Bijvoorbeeld als iemand weer extra uren kan werken en een volledige uitkering niet langer noodzakelijk is. U houdt het UWV eenvoudig online op de hoogte via het werkgeversportaal. Dit allemaal ondersteunt door een eHerkenning loginmiddel, zodat u zeker weet dat de juiste gegevens worden bijgehouden en aangepast.

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Digitaal bezwaar aantekenen
Bent u het niet eens met de motivatie van het UWV waarin staat dat uw werknemer niet ontslagen mag worden? U kunt via het werkgeversportaal digitaal bezwaar aantekenen vanaf 1 november 2019. U hoeft hiervoor niet langer meer schriftelijk contact op te nemen met het UWV. Dankzij digitaal bezwaar aantekenen kan uw bezwaar sneller worden verwerkt. 

Nieuwe diensten in de toekomst
Vanaf 1 november 2019 stapt het UWV volledig over op eHerkenning. De verwachting is dat ze hierdoor nieuwe diensten kunnen aanbieden. Werkgevers kunnen straks nog meer zaken online regelen via het werkgeversportaal. U heeft in dit portaal een overzichtelijk overzicht van de lopende zaken bij het UWV. U kan hier voortaan uw zaken digitaal regelen bij het UWV.

Vraag vandaag nog eHerkenning aan bij DigiDienst
Heeft u nog geen eHerkenning voor uw bedrijf of organisatie? Vraag vandaag nog eHerkenning aan bij DigiDienst. Wij regelen de inlogcodes digitaal en valideren de gemachtigde personen binnen uw bedrijf. Dit doen we allemaal tegen het laagste tarief op de markt. Als reseller bent u bij ons altijd voordelig uit voor het valideren van uw account. Maak vandaag nog een afspraak om uw account te valideren en zorg ervoor dat u voorbereid bent met eHerkenning!

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

WhatsApp: 088-6811666

Heb je vragen of opmerkingen?
Wij zijn bereikbaar via WhatsApp!

Whatsapp

Onze recente berichten

Fijne Feestdagen!21/12/2020
EH1 verdwijnt definitief op 1 juli 2021, EH3 wordt de nieuwe standaard!21/12/2020
TVL (Tegemoetkoming Vaste Lasten) aanvragen met eHerkenning Niveau 307/09/2020
Onze Partner We-ID onderdeel van Connectis ondervindt momenteel een storing13/05/2020
eHerkenning aanvragen15/04/2020

Hoofdkantoor + Contact

Stationsstraat 1A
Zaandam, 1506 DA
088 - 6811 666
contact@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 17.00

Vestiging Gelderland

van Heemstraweg 123
Druten, 6651 KH
Westerpoort Experience, room 116

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst 2019

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Meest recente berichten

Fijne Feestdagen!21/12/2020
EH1 verdwijnt definitief op 1 juli 2021, EH3 wordt de nieuwe standaard!21/12/2020
TVL (Tegemoetkoming Vaste Lasten) aanvragen met eHerkenning Niveau 307/09/2020

In samenwerking met