DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement

Pensioen beheren met eHerkenning

Als werkgever regelt u de pensioenen voor uw medewerkers op dit moment via een pensioenfonds. Het aanvragen van een pensioenfonds voor nieuwe medewerkers regelt u eenvoudig online. U regelt ook zaken als de betaling voor het pensioenfonds of het stoppen van de betaling online. Dit doet u nu nog met de inlogcodes die u als zzp’er of bedrijf van het pensioenfonds ontvangen heeft. In de loop van 2019 en 2020 gaat dit veranderen. De meeste pensioenfondsen stappen over van de standaard inlogcodes naar eHerkenning. Als u pensioenzaken voor uw personeel wilt beheren of regelen, dan heeft u eHerkenning nodig.

Wat is eHerkenning?
eHerkenning is eigenlijk een soort DigiD voor bedrijven. Met persoonlijke inlogcodes kan u inloggen bij de overheid, gemeente en diverse organisaties. Steeds meer organisaties stappen over op eHerkenning. Dit doen ze voornamelijk doordat het veiliger is, dan inloggen met de bestaande inlogcodes. Als ondernemer komt u er hierdoor niet meer onderuit om eHerkenning aan te vragen. Als u geen eHerkenning heeft kan u straks niet meer inloggen om bijvoorbeeld uw pensioen bij te werken. Zelfs als zzp’er bij een pensioenorganisatie heeft u straks eHerkenning nodig om in te loggen.

Steeds meer organisaties stappen over op eHerkenning
Als zzp’er of ondernemer krijgt u straks steeds vaker te maken met eHerkenning. U heeft eHerkenning niet alleen nodig als u wilt inloggen bij het pensioenfonds. U heeft eHerkenning ook nodig als u bijvoorbeeld de BTW aangifte wilt indienen of als u gegevens wilt wijzigen bij de Belastingdienst. De meest eenvoudige dingen kan u straks als ondernemer niet meer regelen zonder eHerkenning. Als bedrijf kan u daardoor niet meer om het inlogsysteem heen.

Vraag hier uw eHerkennings middel van niveau 3 (EH3) aan!

eHerkenning aanvragen voor uw bedrijf
Alleen als wettelijke vertegenwoordiger van uw bedrijf heeft u de mogelijkheid om eHerkenning aan te vragen. Bij eHerkenning is het straks de bedoeling dat een organisatie aan de andere kant weet dat ze te maken hebben met de wettelijke vertegenwoordiger. Of iemand die bevoegd is om te handelen namens het bedrijf. Via een officiële reseller van eHerkenning heeft u de mogelijkheid om inlogcodes aan te vragen. Dit kan niet eenvoudig via een website waarbij u inlogcodes per post ontvangt zoals bij DigiD. Bij eHerkenning gaan er strenge controles aan vooraf zoals een check bij de KVK en face to face validatie voor de identiteitscontrole. Pas als alles klopt krijgt u de inlogcodes toegewezen. De inlogcodes zijn persoonsgebonden. Wilt u bijvoorbeeld iemand binnen uw bedrijf bevoegd maken om bijvoorbeeld het pensioenfonds te beheren? Dit kan met een ketenmachtiging. Hierbij moet opnieuw de identiteit van de wettelijke vertegenwoordiger gecontroleerd worden met een face to face validatie. U moet vervolgens iemand bevoegd maken en aangeven waar die voor bevoegd is. De gene die u bevoegd maakt ontvangt ook een face to face validatie en identiteitscontrole.

Betrouwbaarheidsniveau bij eHerkenning
U kan eHerkenning in verschillende betrouwbaarheidsniveaus regelen. U heeft eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 1 tot en met 5. Voor een pensioenfonds heeft u voldoende aan betrouwbaarheidsniveau 2. Toch adviseren wij om als bedrijf meteen voor betrouwbaarheidsniveau 3 te gaan. De controles zijn hierbij iets strenger, maar in ruil hiervoor kan u eigenlijk overal inloggen. U kan dus niet alleen bij uw pensioenfonds inloggen, maar ook bij de gemeente en Belastingdienst. U heeft zo niet meerdere inlogcodes meer nodig om ergens in te loggen. U kan in principe overal inloggen met dezelfde inlogcodes.

Is eHerkenning gratis?
Helaas is eHerkenning niet gratis. In tegenstelling tot DigiD wordt dit inlogsysteem niet gefinancierd door de overheid. De opbrengst van uw aanvraag wordt gebruikt voor het behoud van het inlogsysteem. Daarnaast wordt een deel van de opbrengst gebruikt voor de kosten om uw identiteit te controleren. PM Networking is een officiële reseller van eHerkenning. Daarnaast zijn we ook nog eens de voordeligste reseller op de markt. U kan bij ons dus rekenen op een scherpe prijs voor uw inlogcodes. We kunnen eHerkenning in verschillende betrouwbaarheidsniveaus voor uw bedrijf regelen.

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Onze recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023
Nieuws uit het veld!28/08/2023
Gebruik uw eHerkenning middel ook om zaken te doen in Europa09/08/2023

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met