DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Heeft u eHerkenning nodig als aannemer?
      • Heeft u eHerkenning nodig als eenmanszaak of zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning voor bedrijven
      • eHerkenning voor accountants
      • eHerkenning voor boekhouders
      • eHerkenning voor advocaten
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning voor tennisverenigingen
      • eHerkenning voor voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel met eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Welke organisaties werken met EHerkenning?
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
.

Heeft u eHerkenning nodig als eenmanszaak of zzp’er?

eHerkenning is een inlogsysteem voor ondernemers. Het inlogsysteem is te vergelijken met DigiD, waarbij uw identiteit wordt gevalideerd. U kunt de inlogcodes gebruiken om bijvoorbeeld zaken te doen met de overheid, gemeente en aangesloten private organisaties. Wanneer u meer informatie over eHerkenning leest, dan heeft u het idee dat het vooral bedoelt is voor grote bedrijven. U vraagt u af of eHerkenning noodzakelijk is voor een eenmanszaak of ZZP’er?

eHerkenning aanvragen als eenmanszaak
Het is mogelijk om via DigiDienst een eHerkenning loginmiddel aan te vragen als eenmanszaak. Het voordeel van een ZZP’er of eenmanszaak is dat alleen de wettelijke vertegenwoordiger gevalideerd dient te worden. eHerkenning is persoonsgebonden en personeel moet worden gemachtigd om er gebruik van te kunnen gaan maken. 

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Vanaf 2020 is eHerkenning verplicht
Op basis van uw BSN nummer kunnen de inlogcodes worden aangevraagd. Het is namelijk vanaf 2020 verplicht om bij het regelen van overheidszaken gebruik te maken van eHerkenning. Verder zijn er diverse andere organisaties aangesloten op eHerkenning. Het eHerkenning loginmiddel is als het ware uw online identiteit als ondernemer waarmee uw een digitale handtekening onder officiële documenten kunt zetten.

Overheidszaken regelen met eHerkenning
Denk hierbij aan het regelen van uw belastingaangifte. Dit kan uw BTW-aangifte zijn, maar ook  uw omzetbelasting. Naast dit soort zaken kunt u alleen nog maar met uw eHerkenning loginmddel inloggen bij de Kamer van Koophandel. De KVK wil graag weten of ze te maken hebben met de wettelijke vertegenwoordiger van uw bedrijf. Dankzij eHerkenning weten zij zeker dat u de wettelijke vertegenwoordiger bent. U krijgt hiermee toegang tot uw KVK gegevens en u kan hier wijzigingen doorvoeren.

Inloggen bij de gemeente
eHerkenning maakt het voor ondernemers ook mogelijk om in te loggen bij de gemeente. Bijvoorbeeld als u een omgevingsvergunning wilt aanvragen bij de gemeente. Of als u voor uw bedrijfswagen een parkeervergunning wilt aanvragen. Dit zijn allemaal simpele verzoeken die u straks als eenmanszaak alleen nog kunt regelen met uw eHerkenning loginmiddel. Dit maakt het noodzakelijk om standaard de inlogcode bij de hand te hebben! 

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Aantal aangesloten private organisaties groeit maandelijks
Het aantal aangesloten private organisaties buiten de gemeente en regering, die het eHerkenning loginmiddel verplicht stellen om in te loggen, groeit dagelijks. Als u bijvoorbeeld een bedrijfsverzekering heeft kunt u bij een aantal verzekeraars alleen nog maar inloggen met de eHerkenning. Dit is slechts een voorbeeld van waar u vanaf 2020 een digitale identiteit voor nodig heeft. Als eenmanszaak is het dus ook belangrijk om eHerkenning aan te vragen!

Vraag eHerkenning met minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 aan
Op onze website geven wij u een uitgebreide uitleg over de verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Het verschil zit hem voornamelijk in de beveiliging en validatie van uw account. De meeste organisaties vragen minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 om in te loggen. Vooral bij de regering en gemeentes wordt er verwacht dat u minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 heeft. Ons advies is om dit niveau minimaal aan te vragen voor een eenmanszaak. 

De laagste prijs voor eHerkenning op de markt
eHerkenning is in tegenstelling tot de DigiD niet gratis. Dit komt doordat het inlogsysteem niet gefinancierd wordt door de regering. De kosten voor de eHerkenning zijn afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau, dat u aanvraagt. Vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u toegang tot de meeste overheidsorganisaties. 

Validatie van uw eHerkenning

U ontvangt uiteraard niet zomaar eHerkenning voor uw bedrijf. Hiervoor dient uw identiteit te worden gevalideerd. Dit gebeurt met een face to face controle. Hierbij gaan we door middel van videobeelden de identiteit bevestigen. Dit doen wij eerst bij de wettelijke vertegenwoordiger. Wij controleren hierbij ook de KVK zodat wij zeker weten dat de wettelijke vertegenwoordiger klopt. Daarna controleren wij de identiteit van de personen die u wilt machtigen voor een eHerkenning loginmiddel. Dit doen wij allemaal met face to face controle per videobellen. Wanneer dit niet mogelijk is, kunnen wij eventueel bij u langskomen voor een validatie, dit kost circa €15.

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

WhatsApp: 088-6811666

Heb je vragen of opmerkingen?
Wij zijn bereikbaar via WhatsApp!

Whatsapp

Onze recente berichten

Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022
eHerkenning klaar voor Europees gebruik!01/11/2021
eHerkenning niveau 1 verdwijnt per 1 juli 2021, eHerkenning niveau 3 wordt de nieuwe standaard!18/05/2021
Met EH3 van Digidienst bent u ervan verzekerd dat u bij alle (overheid)instanties kunt inloggen!04/02/2021

Hoofdkantoor + Contact

Stationsstraat 1A
Zaandam, 1506 DA
088 - 6811 666
contact@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 17.00

Vestiging Gelderland

van Heemstraweg 123
Druten, 6651 KH
Westerpoort Experience, room 116

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst 2019

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Meest recente berichten

Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022
eHerkenning klaar voor Europees gebruik!01/11/2021

In samenwerking met