DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
05/11/2019 door Kelly van Dijk

UWV luidt noodklok: regel uw eHerkenning zo snel mogelijk!

UWV luidt noodklok: regel uw eHerkenning zo snel mogelijk!
05/11/2019 door Kelly van Dijk

Sinds 1 november 2019 is het alleen nog maar mogelijk om in te loggen op het UWV werkgeversportaal door gebruik te maken van eHerkenning van betrouwbaarheidsniveau 3. Door in te loggen met eHerkenning brengt het UWV niet alleen de beveiliging van het portaal naar een hoger niveau, ook voldoet het zo aan de eis van de Autoriteit Persoonsgegevens, door te werken met een meerfactor-authenticatie. Uit recente cijfers is gebleken dat veel ondernemers, ondanks de mogelijk onwenselijke gevolgen, nog geen eHerkenning hebben aangevraagd. Hierdoor is het mogelijk dat een werknemer bijvoorbeeld zijn of haar ziekte- of zwangerschapsuitkering niet op tijd ontvangt.

Zorgelijke hoeveelheid werkgevers met eHerkenning
Marije Wolsink, directeur Klant & Service: ’Sinds vorig jaar is inloggen met eHerkenning bij ons al mogelijk. In de tussentijd hebben wij werkgevers op allerlei manieren geïnformeerd. Het is zorgelijk om te zien dat veel werkgevers de stap nog niet gemaakt hebben. Op dit moment heeft slechts 18,6% van de werkgevers al een keer met eHerkenning ingelogd op ons portaal. Dit kan grote gevolgen hebben voor werknemers die voor de verstrekking van hun uitkering afhankelijk zijn van de meldingen van werkgevers. Dit willen we voorkomen. Daarom gaan we de oude inlogmethode in fases dichtzetten’.

Vraag hier uw eHerkennings middel van niveau 3 (EH3) aan!

Vijf voor twaalf
Marije Wolsink: ‘We moeten de oude inlogmethode begin volgend jaar volledig afsluiten anders legt de Autoriteit Persoonsgegevens ons alsnog een last onder dwangsom op. Het is echt vijf voor twaalf. Het proces om een eHerkennings-middel te verkrijgen kan enkele dagen, maar ook enkele weken in beslag nemen. Het aantal aanvragen van eHerkenning is in korte periode enorm gestegen. Hierdoor is ook de verwerkingstijd opgelopen bij alle leveranciers van eHerkenning. Het is dan ook belangrijk dat werkgevers zo snel mogelijk actie ondernemen. Alleen zo kunnen ze gebruik blijven maken van de dienstverlening van UWV’. Op dit moment duurt het circa 2 weken om een eHerkenningsmiddel van het juiste betrouwbaarheidsniveau aan te vragen en te kunnen gebruiken.

Accounts dichtzetten
De accounts van bedrijven die de afgelopen periode al een keer zijn ingelogd via eHerkenning worden als eerst dichtgezet door het UWV. Hierna worden accounts dichtgezet waar al meer dan twee jaar niets mee is gebeurd en als waarna ook de kleine werkgevers, middelgrote werkgevers, intermediairs, eenmanszaken en grote werkgevers. Op deze manier kan de overstap gecontroleerd verlopen en wordt zoveel mogelijk voorkomen dat werkgevers straks meldingen op papier moeten doen.

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

Vorige artikelPer 1 november 2019 alleen met eHerkenning inloggen op het UWV werkgeversportaalVolgende artikel Per 2020 is het verplicht om eHerkenning te gebruiken bij het werken met Mijn Belastingdienst Zakelijk

EH3 aanvragen!

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

Gratis Informatie bij DigiDienst.nl

DigiDienst biedt veel informatie gratis aan. Deze informatie is te vinden in het menu, door op de ‘Informatie’ knop te drukken. Ook is er informatie te vinden onder de menu knop ‘Berichten’.

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met