DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Welke organisaties werken met EHerkenning?
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement

eHerkenning & uw Aannemersbedrijf

eHerkenning is een nieuw inlogsysteem en is l ingevoerd door de overheid, gemeentelijke instanties en bij ruim 500+ aangesloten (overheid)organisaties. U kunt eHerkenning het beste vergelijken met een DigiD voor bedrijven. Heeft u als Aannemer eHerkenning nodig?

Wat is eHerkenning?
eHerkenning kan het beste worden gezien als een DigiD voor bedrijven. Als u privé zaken bij de gemeente of overheid regelt, dan kan dit voor een groot deel met DigiD. Bedrijven hadden voorheen nog geen DigiD en u moest nog altijd naar het loket om uw zaken te regelen. Met deze nieuwe inlogmethode is er voor bedrijven een digitale oplossing gekomen. Ruim 500+ (overheid)organisaties zijn op dit moment alleen nog maar digitaal te benaderen met een eHerkenning loginmiddel.

Kost het aanvragen van eHerkenning geld?
eHerkenning is in tegenstelling tot de DigiD niet kosteloos. De kosten voor eHerkenning zijn afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau, dat u aanvraagt. Vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u toegang tot de meeste overheidsorganisaties. Ons advies is om voor uw aannemersbedrijf minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 aan te schaffen.

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

eHerkenning als aannemer gebruiken
Een zakelijke DigiD klinkt goed, maar u vraagt zich af of u als aannemer er gebruik van gaat en moet maken? Toch zijn er verschillende situaties waarbij u als aannemer gebruik dient te maken van eHerkenning.  Vanaf 2020 is het gebruik van eHerkenning bij de meeste (overheid)organisaties verplicht. U kunt bijvoorbeeld alleen nog zaken doen bij de gemeente of regering wanneer u bent voorzien van een eHerkenning loginmiddel. Deze (overheid)organisaties stellen het gebruik van eHerkenning verplicht omdat ze er zeker van willen zijn dat ze met de wettelijke vertegenwoordiger van een organisatie zaken doen.

eHerkenning aannemer bij de Belastingdienst
Regelt u helemaal zelf de BTW-aangifte van uw bedrijf? Vanaf 2020 is het verplicht om ook hier in te loggen met het eHerkenning inlogmiddel.  Door middel van de eHerkenning inlogcode weet de Belastingdienst zeker dat ze te maken hebben met de wettelijke vertegenwoordiger van uw bedrijf. Het risico op fraude neemt hierdoor af. 

eHerkenning voor de aanvraag van een omgevingsvergunning
Vanaf 2020 zijn alle gemeentes over op eHerkenning. Bij het online omgevingsloket kunt u voortaan een omgevingsvergunning aanvragen. U moet hiervoor inloggen met eHerkenning. Nadat u bent ingelogd kunt u bijvoorbeeld een vergunning aanvragen voor bouwwerkzaamheden, renovaties, sloopwerkzaamheden en de milieubelasting van uw bedrijf. U hoeft hiervoor niet meer verplicht naar het loket te gaan. U kunt online een vergunningsaanvraag indienen en de status bekijken. 

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Tijdelijke parkeerontheffing aanvragen
Voor een flinke klus in de binnenstad wilt u een tijdelijke parkeerontheffing aanvragen. Bijvoorbeeld als u op bepaalde dagen uw bus in de buurt van het bouwproject wilt parkeren. Dit moest u vroeger ver van te voren aanvragen bij de balie van de desbetreffende gemeente. Dankzij eHerkenning kunt u online een tijdelijke parkeerontheffing aanvragen. U bent veel minder tijd kwijt om een vergunning officieel aan te vragen. Het maakt hierbij niet meer uit in welke gemeente u gaat werken. U regelt de vergunning eenvoudig online. 

Inloggen bij het UWV
Als u een aannemer bent met personeel, dan krijgt u wel eens te maken met het UWV. U kunt bij het UWV alleen nog maar inloggen op het werkgeversportaal met uw eHerkenning inlogmiddel. U kunt hier een ontslagaanvraag indienen of een ziektewet uitkering regelen. Dit soort zaken kunt u eenvoudig online regelen, maar u moet hiervoor wel gemachtigd zijn. Met uw eHerkenning middel weet het UWV dat u gemachtigd bent om dit soort zaken te mogen regelen.

Vraag eHerkenning aan voor uw aannemersbedrijf
DigiDienst helpt u graag met het aanvragen van uw eherkenning loginmiddel. Wij valideren de wettelijke vertegenwoordiger van uw bedrijf en regelen de machtiging. Nadat de identiteit gecontroleerd is geven wij de officiële inlogcodes uit. U kunt eHerkenning eventueel direct aanvragen via onze website en wij gaan direct voor u aan de slag om de inlogcodes te regelen. 

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Onze recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023
Nieuws uit het veld!28/08/2023
Gebruik uw eHerkenning middel ook om zaken te doen in Europa09/08/2023

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met