DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Welke organisaties werken met EHerkenning?
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
.
21/12/2020 door Kelly van Dijk

EH1 verdwijnt definitief op 1 juli 2021, EH3 wordt de nieuwe standaard!

EH1 verdwijnt definitief op 1 juli 2021, EH3 wordt de nieuwe standaard!
21/12/2020 door Kelly van Dijk

.
Bron: we-id.nl – Gepubliceerd op: 16 december 2020

Het uitfaseren van het eHerkenningsmiddel niveau 1 maakt deel uit van de Wet digitale overheid (WDO). Deze wet treedt naar verwachting begin 2021 in werking. Door de invoering van de WDO is het vanaf 1 juli 2021 niet meer mogelijk is om in te loggen met eHerkenning niveau 1. Dit besluit is tijdig genomen, zodat er genoeg ruimte is om het betrouwbaarheidsniveau voor die tijd te verhogen.

Betrouwbaarheidsniveau’s van eHerkenning

Er zijn op dit moment vijf niveaus waarop eHerkenningsmiddelen uitgegeven worden. Niveau 1 is daarvan het laagste betrouwbaarheidsniveau. Dit houdt in dat men kan inloggen met slechts een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze relatief eenvoudige manier van inloggen wordt met ingang van de Wet digitale overheid beschouwd als niet voldoende veilig voor overheidsdienstverlening en publieke dienstverleners en zal daarom worden afgeschaft. Het ministerie van BZK heeft aangegeven toe te willen werken naar minimaal twee-factorauthenticatie. Dat is mogelijk vanaf niveau 2+ (eh2+).

Verhoog tijdig uw eHerkenningsmiddel

Om te voorkomen dat u straks niet meer kunt inloggen met uw eHerkenningsmiddel eH1, raden wij u aan om deze tijdig te verhogen. De meeste dienstverleners zullen overgaan op betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3). Betrouwbaarheidsniveau 3 wordt gezien als voldoende veilig om bij overheidsinstanties in te loggen. Met EH3 logt u in met een gebruikersnaam en wachtwoord, aangevuld met een sms-code of een pincode. Om gebruik te kunnen gaan maken van EH3 is er een fysieke identificatie nodig. We-ID begeleidt en adviseert u in dit gehele proces zodat u zorgeloos kunt blijven inloggen!

Uw huidige eHerkenningsmiddel upgraden? Bekijk hier hoe u dat kunt doen.

Vorige artikelTVL (Tegemoetkoming Vaste Lasten) aanvragen met eHerkenning Niveau 3Volgende artikel Fijne Feestdagen!

EH3 aanvragen!

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Meest recente berichten

Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022
eHerkenning klaar voor Europees gebruik!01/11/2021

Bericht via WhatsApp 088-6811666

Heb je vragen of opmerkingen?
Wij zijn bereikbaar (berichten) via WhatsApp!

Whatsapp

Gratis Informatie bij DigiDienst.nl

DigiDienst biedt veel informatie gratis aan. Deze informatie is te vinden in het menu, door op de ‘Informatie’ knop te drukken. Ook is er informatie te vinden onder de menu knop ‘Berichten’.

Hoofdkantoor + Contact

Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 17.00

Vestiging Gelderland

van Heemstraweg 123
Druten, 6651 KH
Westerpoort Experience, room 116

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst 2022

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Meest recente berichten

Wist u al over de compensatieregeling eHerkenning Belastingdienst29/03/2022
Nieuwe aanvraagpagina voor DigiDienst29/03/2022
eHerkenning klaar voor Europees gebruik!01/11/2021

In samenwerking met