DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement

eHerkenning & het online omgevingsloket

Als ondernemer heeft u regelmatig te maken met het aanvragen van een omgevingsvergunning. U heeft dit bijvoorbeeld nodig voor een verbouwing of het aanvragen van een verkeersvergunning etc. Vanaf 2020 is het omgevingsloket online volledig overgestapt op eHerkenning. Ondernemers kunnen nu sneller en eenvoudiger bij verschillende gemeentes in Nederland digitaal een omgevingsvergunning aanvragen.

Online in elke gemeente een omgevingsvergunning aanvragen
Voorheen was u als ondernemer verplicht om naar een omgevingsloket in de desbetreffende gemeente te gaan voor een omgevingsvergunning. Via het online omgevingsloket en het inloggen met uw eHerkenning loginmiddel, regelt u ongeacht uw eigen woonplaats in alle verschillende gemeentes een omgevingsvergunning. 

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Digitaal een vergunning aanvragen
De meeste bestanden voor een vergunningsaanvraag heeft u op uw computer staan. Bij het omgevingsloket moet u de bestanden uitgeprint meenemen. Bij sommige aanvragen was het ook nog eens verplicht om alle originele tekeningen en bouwtekeningen mee te nemen. Dit is gelukkig bij het online omgevingsloket verleden tijd. U heeft veel minder papierwerk bij een vergunningsaanvraag. Via het omgevingsloket kunt u online een dossier aanmaken bij de desbetreffende gemeente en uw bestanden uploaden. Dit scheelt een hoop tijd en kosten! 

eHerkenning is uw digitale handtekening
In ruil voor het gebruiksgemak van het digitale omgevingsloket wordt er gevraagd om in te loggen met eHerkenning. eHerkenning is een bevestiging van uw online identiteit. De gemeente weet hierdoor dat ze zaken doen met de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf. Doordat u niet zomaar inlogcodes kunt aanvragen voor eHerkenning zijn de codes veilig en betrouwbaar. Uw identiteit moet namelijk gevalideerd worden voor u gebruik mag maken van eHerkenning. Hierdoor ligt het risico op fraude een stuk lager, dan bij gewone inlogcodes. Daarbij zijn de inlogcodes persoonsgebonden en mag niet iedereen binnen het bedrijf er gebruik van maken. Dankzij deze veiligheid is het mogelijk om digitaal een omgevingsvergunning aan te vragen.

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Gemeentes vragen minimaal betrouwbaarheidsniveau 3
eHerkenning is verkrijgbaar op verschillende betrouwbaarheidsniveaus. De meeste gemeentes vragen minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 voor de bevestiging van uw identiteit. Vooral als u een omgevingsvergunning wilt aanvragen willen de gemeentes zekerheid over uw identiteit. Ons advies is om minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 aan te vragen. Met dit betrouwbaarheidsniveau kunt u bij de meeste aangesloten organisaties inloggen.

Hoe vraagt u eHerkenning aan?
eHerkenning is in tegenstelling tot de DigiD niet gratis. Dit komt doordat het inlogsysteem niet gefinancierd wordt door de regering. De kosten voor de eHerkenning zijn afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau, dat u aanvraagt. Vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u toegang tot de meeste overheidsorganisaties. Ons advies is om minimaal voor betrouwbaarheidsniveau 3 te gaan!

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Onze recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023
Nieuws uit het veld!28/08/2023
Gebruik uw eHerkenning middel ook om zaken te doen in Europa09/08/2023

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met