DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement

Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau

Het Centraal Justitieel Incassobureau oftewel CJIB maakt officieel gebruik van het inloggen met een eHerkenning middel. Bedrijven kunnen hun zaken bij het CJIB alleen nog maar regelen via een online portaal welke alleen nog maar te bereiken is door in te loggen met een eHerkenning loginmiddel. U heeft hiervoor minimaal eHerkenning betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig. Nadat u bent ingelogd kunt u direct uw zaken bij het CJIB regelen. Heeft u nog geen eHerkenning? Vraag het dan nu aan! 

eHerkenning bij schuldhulpverlening bij cliënten
Begeleidt u cliënten in de schuldhulpverlening? Via de website van het CJIB kunt u worden bevoegd om de gegevens van uw cliënten in te zien. U kunt bijvoorbeeld inzien welke termijnen uw cliënten aan het CJIB moeten betalen. Maar u kunt ook bij het CJIB online een minnelijke schuldregeling treffen. Nadat u bent ingelogd bij het portaal kunt u inzicht krijgen in het dossier van uw cliënt en een verzoek indienen. Als schuldhulpverlener bent u afhankelijk van eHerkenning voor het regelen van zaken die betrekking hebben op uw cliënten en het CJIB. 

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

Boetes doorsturen naar klanten bij verhuurvoertuigen
Wanneer u auto’s verhuurt heeft u vaak een groot wagenpark tot uw beschikking. Het kan een keer voorkomen dat een klant een boete met één van uw wagens rijdt. Officieel komt de boete op uw naam te staan, terwijl uw klant met de auto gereden heeft. Met eHerkenning kunt u inloggen bij het CJIB en de desbetreffende boete doorsturen. De boetes worden digitaal aan u verzonden en u kunt hem direct doorsturen naar de klant die in het voertuig gereden heeft.     

Bezwaar maken tegen omzetting taakstraf
Uw cliënt heeft een taakstraf opgelegd gekregen van de rechtbank. Alleen nu blijkt dat uw cliënt de taakstraf niet of niet volledig heeft uitgevoerd. Als gevolg vraagt het CJIB om de taakstraf om te zetten in vervangende hechtenis. U bent het hier niet mee eens en u wilt graag bezwaar maken. U heeft hiervoor alleen het dossier van uw cliënt nodig. Door in te loggen bij het CJIB kunt u het dossier inzien. Als advocaat kunt u hier digitaal alle stukken opvragen die u nodig heeft om een bezwaarschrift in te dienen bij de Rechtbank.

eHerkenning aanvragen als bedrijf
Als schuldhulpverlener of advocaat moet u regelmatig inloggen bij het CJIB. Dit is alleen nog maar mogelijk met een eHerkenning loginmiddel. Het advies is om hiervoor minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 aan te vragen. Met betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u naast het CJIB toegang tot ruim 500+ andere aangesloten (overheid)organisaties.

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

eHerkenning is persoonsgebonden
eHerkenning is persoonsgebonden en uw personeel moet worden gemachtigd om beschikking tot een eigen eHerkenning loginmiddel te krijgen. Officieel krijgt alleen de wettelijke vertegenwoordiger  van een organisatie inlogcodes toegewezen. Dit wordt gedaan na controle bij de KVK en het valideren van de identiteit. Met persoonsgebonden inlogcodes hoopt de regering het risico op fraude te beperken. Als u zelf geen zaken doet met de overheid kunt u, uw personeelsleden machtigen. Het machtigen van personeel met eHerkenning kan alleen worden gedaan door de wettelijke vertegenwoordiger. Bij de machtiging geeft u tevens aan met welke diensten uw personeel mag werken. U kunt bijvoorbeeld bepaalde organisaties uitsluiten. Het is zelfs mogelijk om alleen een machtiging af te geven om in te kunnen loggen bij het CJIB.

Wat kost eHerkenning?
eHerkenning is in tegenstelling tot de DigiD niet kosteloos. De kosten voor de eHerkenning zijn afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau, dat u aanvraagt. Vanaf betrouwbaarheidsniveau 3 krijgt u toegang tot de meeste overheidsorganisaties. Voor het aanvragen van een eHerkenning loginmiddel dient uw identiteit te worden gevalideerd, dit gebeurt via een face to face call. Hierbij gaan wij u beeldbellen om de identiteit te controleren. 

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Onze recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023
Nieuws uit het veld!28/08/2023
Gebruik uw eHerkenning middel ook om zaken te doen in Europa09/08/2023

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met