DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement

Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?

Als wettelijke vertegenwoordiger van een VVE wordt u door verschillende organisaties gezien als ondernemer namens de VVE. U handelt namens de VVE en u regelt verschillende zaken voor de vereniging. Verschillende zaken kan u op dit moment online regelen voor de VVE. U heeft hiervoor misschien speciale inlogcodes. Deze inlogcodes gaan in de loop van 2019 en 2020 verdwijnen. Gemeentes, de overheid en verschillende organisaties stappen langzaam over op eHerkenning. Dit is het nieuwe inlogsysteem voor ondernemers. Het inlogsysteem is vergelijkbaar aan DigiD alleen logt u met deze codes in namens de VVE. Uw huidige inlogcodes komen te vervallen en u kan straks verschillende zaken namens de VVE niet meer regelen zonder eHerkenning.

Inloggen bij de KVK
Als u in de toekomst wilt inloggen bij de KVK, dan heeft u eHerkenning nodig. Dit is slechts een klein voorbeeld waarvoor u eHerkenning nodig heeft. Bij de KVK moet u in de toekomst misschien inloggen om een wijziging door te voeren. Bijvoorbeeld als iemand binnen het gebouw verhuist en nu officieel bestuurder is. De nieuwe bestuurder moet dan geregistreerd worden bij de VVE. Dit kan u straks alleen nog regelen met eHerkenning.

Subsidie aanvragen bij de gemeente
U bent van plan om het complex flink te verduurzamen. Bijvoorbeeld met zonnepanelen of extra isolatie. Dit zijn zaken waar u als VVE subsidie voor kan krijgen. Bij de gemeente kan u hiervoor officieel subsidie aanvragen. Het aanvragen van subsidie namens de VVE kan straks alleen nog maar met eHerkenning. Dit is opnieuw een voorbeeld waarbij u eHerkenning nodig kan hebben.

Vraag hier uw eHerkennings middel van niveau 3 (EH3) aan!

Vergunningen namens de VVE regelen
Niet alleen subsidies worden straks aangevraagd via eHerkenning. Als wettelijke vertegenwoordiger kan u soms ook een vergunning aanvragen namens het complete complex. Als VVE vertegenwoordiger kan u dit straks niet meer gewoon online met DigiD doen. U moet de vergunning echt aanvragen met uw officiële VVE inlogcodes.

eHerkenning voor de zekerheid aanvragen
Hierboven staan slechts een paar voorbeelden waarbij u als VVE eHerkenning nodig heeft. Dit is slechts het topje van de ijsberg. De komende jaren zuilen steeds meer organisaties overstappen op eHerkenning. De voornaamste reden is de veiligheid van de digitale inlogcodes. Een organisatie weet dankzij de inlogcodes 100% zeker dat ze te maken hebben met de wettelijke vertegenwoordiger. Ze weten dus zeker dat er niet iemand handelt die beweert van de VVE te zijn terwijl dit niet zo is. Ons advies is daarom om voor de zekerheid voor de VVE inlogcodes aan te vragen. U weet dan in ieder geval dat u de inlogcodes tot uw beschikking heeft, zodra u ermee moet inloggen.

Uitzoeken wie de wettelijke vertegenwoordiger is
Voordat u eHerkenning gaat aanvragen is het slim om uit te zoeken wie nu de officiële wettelijke vertegenwoordiger is. Dit moet o.a. bij de KVK aangegeven staan. Er is namelijk één persoon de officiële bestuurder van de VVE. Dit is de persoon die eHerkenning inlogcodes mag aanvragen. De inlogcodes zijn overigens persoonsgebonden. Dit betekent dat ze niet door andere leden van de VVE gebruikt mogen worden. Wilt u één van de mede bestuurders inlogcodes geven? Dan kan u een machtiging afgeven als wettelijke vertegenwoordiger. U geeft dan een machtiging af dat u iemand bevoegd wilt maken voor eHerkenning. U kan dan zelf aangeven welke zaken deze persoon mag regelen. U kan bijvoorbeeld iemand bevoegd maken om in te loggen bij de KVK of bij de gemeente. Bij welke organisaties u iemand bevoegd maakt mag u zelf besluiten.

Vraag hier uw eHerkennings middel van niveau 3 (EH3) aan!

eHerkenning aanvragen bij een officiële reseller
In tegenstelling tot DigiD kan u eHerkenning niet gratis aanvragen via de website van de regering. Dit komt doordat het inlogsysteem niet gefinancierd wordt door de regering. U kan enkel via een officiële reseller eHerkenning aanvragen. Er zijn slechts een paar bedrijven in Nederland aangewezen als officiële reseller van eHerkenning. Zij mogen de inlogcodes verstrekken. Dit is helaas niet gratis. De opbrengst van eHerkenning gaat rechtstreeks naar het behoud en de beveiliging van het inlogsysteem. Een deel van de opbrengst gaat naar het valideren van uw identiteit als VVE bestuurder. Deze controles worden gedaan door de resellers van eHerkenning. Welke controles er nodig zijn is afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau dat u aanvraagt. Er zijn verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Afhankelijk van het niveau dat u aanvraagt hangt er een kostenplaatje aan. Met betrouwbaarheidsniveau 3 komt u eigenlijk vrijwel overal binnen.

Waar bestaat de identiteitscontrole uit?
Voor de wettelijke bestuurder controleren we eerst de KVK. We controleren of u wel echt de wettelijke vertegenwoordiger bent. Bent u de wettelijke vertegenwoordiger? Dan gaan we een face to face validatie uitvoeren. Hierbij controleren of u deze persoon bent. Als alles klopt krijgt u de inlogcodes toegewezen. Wilt u iemand binnen de VVE machtigen? Dan dient u een aanvraag te doen als wettelijke vertegenwoordiger. Opnieuw wordt de identiteit van de wettelijke vertegenwoordiger gecontroleerd. Vervolgens wordt de identiteit van de persoon die gemachtigd wordt gecontroleerd. Pas alles klopt worden de inlogcodes aan een lid van de VVE gegeven. Deze worden gegeven met een machtiging. Als VVE bestuurder mag u zelf aangeven voor welke organisaties uw personeelslid gemachtigd is. U kan dus ook alleen een machtiging afgeven voor de gemeente.

Vraag direct eHerkenning aan voor uw VVE
Zorg ervoor dat u als VVE straks gewoon nog kan inloggen als u een vergunning wilt aanvragen of subsidie bij de gemeente. Met eHerkenning inlogcodes bent u als VVE voorbereid op de toekomst. U voorkomt zo dat u in de toekomst in de problemen komt doordat u nergens meer kan inloggen.

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Onze recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023
Nieuws uit het veld!28/08/2023
Gebruik uw eHerkenning middel ook om zaken te doen in Europa09/08/2023

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met