DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
28/06/2019 door Kelly van Dijk

Wanneer heeft u eHerkenning nodig?

Wanneer heeft u eHerkenning nodig?
28/06/2019 door Kelly van Dijk

Als ondernemer of vereniging doet u regelmatig zaken met de overheid. Bijvoorbeeld als u subsidie aanvraagt bij de gemeente Zaandam. Of als u een bouwvergunning aanvraagt voor een nieuw project. Op dit moment moet u dit nog bij het loket regelen of heeft u verschillende inlogcodes om uw zaken te regelen. Dit is natuurlijk geen veilige oplossing voor het regelen van belangrijke overheidszaken. eHerkenning is de oplossing om voortaan veilig en snel uw overheidszaken te regelen. Naast de overheid zijn er ruim 400 andere organisaties aangesloten op eHerkenning. U kan straks eenvoudig met deze organisaties zaken doen als u eHerkenning heeft.

Met één inlogsysteem toegang tot ruim 1200 overheidsorganisaties
Het grote voordeel van eHerkenning is dat u met één inlogsysteem toegang krijgt tot ruim 1200 verschillende overheidsorganisaties. U hoeft dus niet meer in de rij te staan om een vergunningsaanvraag bij de gemeente te doen. Inloggen gebeurt met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij extra beveiligde E-herkenning ontvangt u tevens een SMS-code om uw identiteit te controleren. Dit is een extra controle voor u toegang krijgt tot de overheid. Daarna kan u direct uw zaken bij de overheidsorganisatie online regelen.

Veilig inloggen en minder wachtwoorden onthouden
U krijgt als organisatie niet zomaar inloggegevens voor eHerkenning. Als reseller van eHerkenning kan u bij ons uw inlogcodes aanvragen. Voor de aansluiting krijgt u vanaf eHerkenning niveau 3 een face-2-face controle bij uw bedrijf of vereniging. De gegevens van de KVK worden gecontroleerd en de identiteit van de gemachtigde personen voor eHerkenning. Iedereen die gemachtigd is moet persoonlijk gecontroleerd worden. Vanwege de strenge controles is het systeem veilig om te gebruiken. Daarbij hoeft u minder wachtwoorden te onthouden als u online overheidszaken wilt regelen.

In de toekomst verplicht voor uw overheidszaken
In de loop van 2019 wordt het verplicht om als ondernemer uw overheidszaken via eHerkenning te regelen. U kan niet meer bij het loket terecht als u bijvoorbeeld een parkeervergunning wilt aanvragen. Een meerderheid van de bedrijven heeft minimaal eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 nodig voor het regelen van overheidszaken. Het is belangrijk om eHerkenning te regelen voor uw overheidszaken als ondernemer of vereniging. Dit kan u in de Zaanstreek doen bij een erkend leverancier.

Heeft u advies nodig over de nieuwe manier van inloggen bij de overheid of bij één van de ruim 400 andere aangesloten organisaties? Of wilt u graag uw eigen inlogcodes aanvragen? Neem gerust contact met ons op en wij helpen u bij het regelen van de inloggegevens voor uw bedrijf of organisatie.

Vorige artikelBetrouwbaarheidsniveau's bij eHerkenningVolgende artikel DigiDienst is online!

EH3 aanvragen!

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

Gratis Informatie bij DigiDienst.nl

DigiDienst biedt veel informatie gratis aan. Deze informatie is te vinden in het menu, door op de ‘Informatie’ knop te drukken. Ook is er informatie te vinden onder de menu knop ‘Berichten’.

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met