DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
22/05/2019 door Kelly van Dijk

Wat is eHerkenning?

Wat is eHerkenning?
22/05/2019 door Kelly van Dijk

In 2019 wordt eHerkenning voor veel bedrijven, verenigingen en instellingen verplicht. Ondanks dat eHerkenning verplicht wordt is nog lang niet iedereen op de hoogte van het bestaan van deze dienst. Eigenlijk is de inlogmethode in het kort te omschrijven als een DigiD voor bedrijven. Bedrijven kunnen hiermee inloggen om bijvoorbeeld subsidies of toeslagen voor iemand anders aanvragen. In de loop van 2019 gaat de overheid alleen nog zaken doen met instanties die voorzien zijn van e-herkenning. Dit gaat om ruim 1.200.000 bedrijven die aangesloten moeten worden.

Veilig uitwisselen van gegevens met andere organisaties
E-herkenning is bedacht om het uitwisselen van gegevens met ruim 400 organisaties en de overheid veiliger en sneller te maken. Bedrijven kunnen namens hun cliënten aanvragen indienen bij de overheid. Dit gebeurt allemaal op het hoogste veiligheidsniveau. Als bedrijf hoeft u hiervoor niet meer naar de gemeente toe, maar regelt u alles online. Een extra voordeel is dat u als bedrijf met één inlogsysteem bij meerdere organisaties kan inloggen. U kan eenvoudig een subsidie bij de gemeente aanvragen of de status van een andere aanvraag inzien.

E-herkenning in verschillende betrouwbaarheidsniveaus
De speciale e-herkenningssleutels zijn verkrijgbaar in verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Het is afhankelijk van het soort zaken dat u met de organisaties doet welke betrouwbaarheidssleutel u nodig heeft. De betrouwbaarheidsniveaus starten vanaf niveau 1 tot en met niveau 4. Voor het aanvragen van niveau 1 heeft u enkel wat bedrijfsgegevens nodig. Bij niveau 4 is er veel meer informatie nodig, voordat u de sleutel toegewezen krijgt. Uiteraard kan u hierbij geholpen worden bij het aanvragen van de inlogcodes. Op dit moment wordt niveau 1 en 2 niet meer uitgeven. U bent dus verplicht om te investeren in minimaal niveau 3.

eHerkenning is persoonsgebonden
E-herkenning is net als DigiD volledig persoonsgebonden en kan niet zomaar overgedragen worden. Eén of meerdere personen worden binnen uw bedrijf bevoegd om met het systeem in te loggen. Deze machtiging dient per persoon aangevraagd te worden. U moet dus voor elk persoon binnen uw bedrijf eHerkenning aanvragen. Hiermee hoopt de regering fraude terug te dringen. Alleen de wettelijke vertegenwoordiger van uw organisatie mag officieel eHerkenning aanvragen voor meerdere personen binnen de organisatie.

eHerkenning aanvragen in de Zaanstreek
In tegenstelling tot DigiD kan u dit inlogsysteem niet gratis aanvragen via de website van de overheid. Er zijn een paar organisaties aangewezen in Nederland voor het realiseren van e-herkenning. De kosten voor het aanvragen van de inlogmethode verschillen per betrouwbaarheidsniveau. Een deel van de kosten gaat naar het systeem zelf. Zo dragen alle bedrijven bij aan het onderhouden van het systeem.

Wilt u exact weten wat het kost om eHerkenning aan te vragen voor uw bedrijf? Vraag vandaag nog informatie voor de realisatie bij uw bedrijf in de Zaanstreek.

Volgende artikel Betrouwbaarheidsniveau's bij eHerkenning

EH3 aanvragen!

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

Gratis Informatie bij DigiDienst.nl

DigiDienst biedt veel informatie gratis aan. Deze informatie is te vinden in het menu, door op de ‘Informatie’ knop te drukken. Ook is er informatie te vinden onder de menu knop ‘Berichten’.

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met