DigiDienst
  • Home
  • Aanvragen
  • Informatie
    • Waarom eH3 en doorlooptijd?
    • Spoedprocedure (aanvraag)
    • Ketenmachtiging bij eHerkenning
    • Medewerkers machtigen voor eHerkenning loginmiddel
    • Waarom zou ik eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als administratiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou als hypotheekadviseur eHerkenning nodig hebben?
      • Waarom zou u als eenmanszaak eHerkenning aanvragen?
      • Waarom zou als VVE eHerkenning moeten hebben?
      • Pensioen beheren met eHerkenning
      • Waarom zou uw bouwbedrijf eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als notaris eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als schilder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als boekhouder eHerkenning moeten hebben?
      • Waarom zou u als assurantiekantoor eHerkenning moeten hebben?
      • eHerkenning & uw Aannemersbedrijf
      • eHerkenning & uw eenmanszaak of als zzp’er?
    • Ondernemingen & Organisaties
      • eHerkenning & Bedrijven
      • eHerkenning & Accountants
      • eHerkenning & uw Boekhoudkantoor
      • eHerkenning & uw Advocatenkantoor
      • eHerkenning voor hockeyverenigingen
      • eHerkenning & uw Tennisvereniging
      • eHerkenning & uw Voetbalvereniging
    • Inloggen bij organisaties
      • Jaarrekening deponeren bij de KVK & eHerkenning
      • Inloggen bij gemeente Zaanstad met eHerkenning
      • Inloggen bij de Belastingdienst met eHerkenning
      • Inloggen bij het UWV met eHerkenning
      • Inloggen met eHerkenning bij Centraal Justitieel Incassobureau
      • Inloggen met eHerkenning bij de Douane
    • Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties
    • VOG aanvraag met eHerkenning
    • Wanneer heb ik een PKI-certificaat nodig?
  • Berichten
  • Klantenservice
  • Contact
    • Contact
    • Algemene verordening gegevensbescherming AVG
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement

Met eHerkenning toegang tot 500+ (overheids)organisaties

Vraag hier uw eHerkenning loginmiddel niveau 3 (EH3) aan!

eHerkenning wordt, per ingang van de Wet digitale overheid, verplicht voor bedrijven die zaken willen doen met de overheid. U kan straks alleen nog met inlogcodes inloggen als u bijvoorbeeld een vergunning wilt aanvragen. De overheid is niet de enige aangesloten organisatie op het inlogsysteem. Er zijn op dit moment ruim 400 organisaties op eHerkenning aangesloten. Dit aantal groeit dagelijks, waardoor u verplicht wordt om inlogcodes voor uw bedrijf aan te vragen.

Eén manier om in te loggen
Voorheen moest u meerdere inlogcodes gebruiken om in te loggen bij de digitale diensten van de overheid en verschillende publieke organisaties. Dit was extra fraude gevoelig en u moest meerdere codes onthouden. Daarbij was de beveiliging slecht geregeld. Met eHerkenning krijgt u één manier om in te loggen. Dit kan met een veiligheidssleutel die persoonlijk aan u verbonden is. Er kunnen niet meerdere personen met dezelfde sleutel inloggen. Met deze nieuwe methode hoopt de regering digitale fraude terug te dringen. Bij de meeste organisaties heeft u minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 nodig om in te loggen.

Steeds meer organisaties werken met eHerkenning

Overheidsinstanties
Steeds meer overheidsorganisaties stellen eHerkenning verplicht voor bedrijven die gebruik willen maken van hun online diensten. Denk hierbij aan instanties zoals de Belastingdienst, Douane, UWV, Kamer van Koophandel, Rijkswaterstaat, het Handelsregister, het CJIB en de Raad van State. Bij vrijwel alle digitale loketten van de Rijksoverheid is eHerkenning inmiddels de standaard.

Gemeenten
Ook gemeenten sluiten zich aan bij het eHerkenning-netwerk. Voor het regelen van gemeentelijke zaken, zoals vergunningen, subsidies of meldingen – is in de meeste gevallen minimaal betrouwbaarheidsniveau EH3 vereist. Zorg er dus voor dat u over het juiste niveau beschikt.

Provincies en waterschappen
Wanneer u zaken doet met provincies of waterschappen, is eHerkenning doorgaans ook verplicht. Het vereiste betrouwbaarheidsniveau kan per organisatie verschillen, maar met EH3 zit u in de meeste gevallen goed.

Private organisaties
Niet alleen overheidsinstanties, maar ook steeds meer private organisaties maken gebruik van eHerkenning. Denk aan partijen zoals het BKR, De Nederlandsche Bank, FrieslandCampina, verzekeraars, KPN en TNO. Ook hier geldt: zonder geldig eHerkenningsmiddel kunt u vaak geen toegang krijgen tot hun digitale diensten.

eHerkenning aanvragen? Wij helpen u graag verder

Wilt u eHerkenning aanvragen voor uw bedrijf? DigiDienst is een officiële erkende leverancier in de regio rondom Purmerend. Wij begeleiden u stap voor stap bij het aanvragen van uw inlogmiddel, zodat u snel en veilig toegang heeft tot alle aangesloten organisaties.

SNELSTE OPTIE

Uw E-Herkenning hier

direct zelf aanvragen

HULP BIJ AANVRAAG

Wij helpen u met uw aanvraag,

maak nu een afspraak.

EH3 aanvragen

Wil je de eHerkenning aanvragen? Klik dan hier Aanvragen EH3!

Onze recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023
Nieuws uit het veld!28/08/2023
Gebruik uw eHerkenning middel ook om zaken te doen in Europa09/08/2023

Postadres + Contact

DigiDienst B.V.
Netwerk 11
1446 XB, Purmerend
088 - 6811 666
cs@digidienst.nl
Maandag t/m vrijdag:
08.30 - 13.00

In samenwerking met

Ontwikkeld door DigiDienst - 2024

Over DigiDienst

DigiDienst levert dé beste services op het gebied van eHerkenning. Ook kunt u bij ons uw een middel van niveau 3 voor de allergoedkoopste prijs krijgen!

Recente berichten

eHerkenning – Phishing mail in omloop!21/03/2024
Ruim één miljoen gebruikers eHerkenning22/01/2024
Let op: eHerkenning phishing mail in omgang18/09/2023

In samenwerking met